środa, 15 stycznia 2014

Zupa czosnkowa z szafranem

Zupa czosnkowa z szafranem to kolejny przepis z książki „Mastering the Art of French Cooking”. Pomimo tego, że obydwoje z mężem nie jesteśmy miłośnikami czosnku, postanowiłam wypróbować ten przepis. Miałam nadzieję, że zupa zaskoczy mnie smakiem, tak jak kiedyś zrobiła to zupa cebulowa, której bardzo długo nie miałam odwagi spróbować. Wbrew temu co mogłoby się wydawać, po ugotowaniu tej zupy nie musiałam wietrzyć mieszkania przez kilka dni, bo nie było bardzo intensywnego zapachu czosnku. Po spróbowaniu stwierdziliśmy, że zupa jest smaczna, ale trochę jak woda, więc do oryginalnego przepisu dodałam podsmażoną kiełbasę, która według nas poprawiła jej smak. Myślę, że sama zupa to trochę za mało na obiad, więc proponuję ją podać przed głównym daniem. Poniżej przepis dla tych, których nie odstraszyła nazwa.

Składniki:
1 główka czosnku
2 goździki

1/4 łyżeczki szałwii
1/4 łyżeczki tymianku
mały listek laurowy
kilka gałązek natki pietruszki
3 łyżki oliwy z oliwek
szczypta szafranu
350g ziemniaków pokrojonych w kosteczkę
120g cienkiej kiełbasy
sól i pieprz
50g sera gruyère
bagietka



Główkę czosnku podzielić na ząbki i włożyć na 30 sekund do wrzątku. Dzięki temu czosnek będzie się łatwo obierał.



Wyjąć czosnek i obrać. Włożyć do garnka razem z goździkami, szałwią, tymiankiem, listkiem laurowym, pietruszką i odrobiną soli. Zalać 2 litrami wody, dodać oliwę, zagotować i gotować pod przykryciem przez 30 min na małym ogniu. Zupę przelać przez sitko, do wywaru dodać ziemniaki, lekko podsmażoną kiełbasę, oraz szafran i gotować przez 20 min. Doprawić do smaku solą i pieprzem. Na talerzu posypać tartym serem i podawać z opieczoną bagietką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz