sobota, 11 stycznia 2014

Zrazy wołowe

Postanowiłam zrobić na obiad zrazy. To było moje drugie podejście do tej potrawy, i tym razem wyszły pyszne. Pierwszy raz zrobiłam zrazy kilka lat temu. Myślałam, że jeśli dodam dużo wina, to będą lepsze. Wlałam do garnka prawie całą butelkę, jednak zamiast poprawić smak zrazów, przyrządziłam je na kwaśno. Tym razem wolałam nie ryzykować i nie dodałam wina.

Użyłam:
1/2 kg mięsa wołowego (rostbef)
kilka plasterków boczku wędzonego
1/2 cebuli pokrojonej w plasterki
musztardę
3 nieduże ogórki kiszone przekrojone na pół
1 ząbek czosnku
2 łyżki oliwy z oliwek
3 szklanki wody
garść grzybów suszonych
1 łyżkę miękkiego masła
3 łyżki mąki
1/8 szklanki śmietany
listek laurowy
3 ziarnka ziela angielskiego
sól i pieprz

Przygotowanie:
Namoczyć grzyby. Mięso umyć i dobrze osuszyć, ponieważ mokre mięso zamiast rumienić się na patelni będzie się dusić w wodzie, która z niego spłynie. Po osuszeniu rozbić tłuczkiem i z obydwu stron delikatnie posypać solą i pieprzem. Każdy kawałek mięsa posmarować musztardą, położyć plasterek boczku, kawałki ogórka i cebuli, a następnie zwinąć w rulon i spiąć wykałaczkami.


Na patelni rozgrzać oliwę z oliwek i zrumienić zrazy. Ważne, aby oliwa była rozgrzana i mięso miało dużo miejsca. Jeśli patelnia jest mała, należy mięso podsmażać partiami. Wtedy się ładnie zrumieni.

Zrazy przełożyć do garnka, dodać czosnek, pokrojone grzyby, listek laurowy i ziele angielskie.


Na patelnię wlać wodę, zeskrobać wszystko co na niej pozostało i wlać do garnka. Dzięki temu sos będzie smaczniejszy i będzie miał ładniejszy kolor. Dusić pod przykryciem ok. godzinę.

Gdy mięso będzie miękkie, wyjąć z sosu.

 
Śmietanę wymieszać z odrobiną sosu, następnie wlać do garnka. Doprawić do smaku solą i pieprzem. Masło wymieszać z mąką na pastę i przełożyć do garnka i energicznie wymieszać trzepaczką. Zagotować. Przed podaniem polać zrazy przygotowanym sosem.

Z powyższych składników wyszło mi 6 zrazów, które podałam z kaszą gryczaną i ogórkami kiszonymi.
Paluszki lizać. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz