czwartek, 27 lutego 2014

Naleśniki z kurczakiem

Dzisiaj kolejny pomysł na wykorzystanie kurczaka z rosołu. Przepis pochodzi z książki „Mastering the Art of French Cooking” (Julia Child, Louisette Bertholle, Simone Beck). Osoby, które regularnie czytają mojego bloga prawdopodobnie już zauważyły, że jest to moja ulubiona książka kucharska. Na pewno jeszcze nie raz pojawią się tutaj dania nią zainspirowane. Jest to jedyna książka kucharska, którą przeczytałam prawie „od deski do deski”. 
Wracając do przepisu, jednym ze składników jest białe wino, ja najczęściej używam wina Riesling. Jest to jedno z moich ulubionych win i według mnie pasuje prawie do wszystkiego. Do nadzienia użyłam sera Ementaler. Naleśniki można usmażyć z dowolnego przepisu, np. z tego LINK. Ważne tylko, żeby nie były słodkie.

Składniki na nadzienie i sos:
1 cebulka szalotka
4 łyżki masła 

2-3 ugotowane nóżki z kurczaka
1/3 szklanki białego wina 

1/2 łyżeczki estragonu
2 1/2 łyżki mąki
1 szklanka mleka
1 żółtko
1/4 szklanki tłustej śmietany
70g tartego żółtego sera
sól i pieprz

Połowę masła rozpuścić i podsmażyć drobno posiekaną cebulę przez ok. 3 minuty. Dodać pokrojone na drobno mięso z kurczaka i podsmażyć jeszcze przez 2 minuty. Dodać wino i dusić pod przykryciem przez minutę. Następnie odparować płyn, dodać estragon i doprawić solą i pieprzem do smaku.
W rondelku podsmażyć mąkę z pozostałym masłem przez 2 minuty. Zdjąć z ognia, dodać gorące mleko, sól i pieprz. Dokładnie wymieszać, najlepiej trzepaczką. Następnie zagotować i mieszając gotować przez minutę. Śmietanę wymieszać z żółtkiem i powoli dodawać do sosu cały czas mieszając. Gotować przez minutę. Sos podzielić na 2 równe części. Do jednej dodać kurczaka i ser, a drugą pozostawić do polania naleśników.
Na naleśniki położyć 2-3 łyżki nadzienia i złożyć w trójkąt, albo zwinąć w rulon. Po przełożeniu na talerz polać sosem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz