niedziela, 2 lutego 2014

Mojito

Mojito (wymawia się „mochito”) to mój ulubiony drink. Jest dość prosty w przygotowaniu i świetnie orzeźwia w upalne letnie wieczory. Pochodzi z Kuby i jest przygotowywany z rumu, mięty i limonek. Mój mąż opanował jego przygotowanie do perfekcji; często robi go na wieczory przy pizzy, ale świetnie też pasują chipsy tortilla z salsą.

Składniki na 2 drinki:
1 1/2 limonki
ok. 10 średniej wielkości listków mięty
4 łyżki (60ml) syropu z brązowego cukru
8 łyżek (120ml) białego rumu
woda gazowana
kostki lodu

Składniki na syrop:
nieoczyszczony cukier trzcinowy (brązowy)
woda

Przygotowanie syropu:
Do naczynia (kubek, szklanka) wrzucamy cukier (po jednej łyżce na drink plus jedna „na straty”) i zalewamy taką samą ilością wody. Mieszać aż cukier się całkowicie rozpuści. Można użyć gorącej wody, wtedy zajmie to mniej czasu.

Przygotowanie drinka:
Limonki myjemy, kroimy na ćwiartki i obcinamy końcówki.


Wyciskamy sok do shakera, wrzucamy skórki, oraz listki mięty. Następnie przy pomocy drewnianego tłuczka wyciskamy sok z limonek i mięty. Jest to najważniejszy etap przygotowywania napoju, więc warto poświęcić mu trochę uwagi. Podczas wyciskania soku należy lekko obracać tłuczkiem, żeby rozetrzeć skórkę z limonek i listki mięty. Dzięki temu wydobędzie się z nich olejki eteryczne, które nadają mojito jego specyficzny smak i zapach. Wlewamy syrop, rum, wrzucamy kilka kostek lodu i mieszamy. Do szklanek (moje, ikejowe, mają 235 ml) wrzucamy 2-3 kostki lodu, wlewamy przygotowaną mieszankę i uzupełniamy schłodzoną wodą gazowaną. Dekorujemy listkami mięty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz