środa, 26 marca 2014

Risotto z wędzonym łososiem

Ostatnio polubiłam risotto. Do tej pory jadłam tylko szafranowe, więc tym razem chciałam spróbować czegoś innego. Przepis znalazłam na stronie „Good Food”. Bardzo lubię wędzonego łososia z serem mascarpone i makaronem, dlatego długo nie zastanawiałam się jak zobaczyłam ten przepis. Przygotowanie jest dość szybkie, a danie bardzo smaczne. Polecam zarówno na specjalne okazje jak i codzienne kolacje.


Składniki na 2 porcje:
1 mała cebula
1 łyżka oliwy z oliwek
175g ryżu arborio
1 mały ząbek czosnku
750ml bulionu warzywnego
100g wędzonego łososia
3 łyżki sera mascarpone
1 1/2 łyżki posiekanej natki pietruszki
starta skórka z cytryny
sok z cytryny
sól i pieprz
rukola

Cebulę drobno posiekać i smażyć na oliwie, na małym ogniu przez 5 minut. Dodać ryż oraz czosnek i smażyć jeszcze przez 2 minuty. Gotować ryż przez ok. 20 minut stopniowo dodając po szklance bulionu. Przed dodaniem kolejnej szklanki odczekać, aż cały poprzedni płyn się wchłonie. Ryż należy od czasu do czasu zamieszać.


Łososia pokroić na małe kawałki, odkładając 2 większe do dekoracji.


Gdy ryż będzie już ugotowany, zdjąć z ognia i dodać łososia, ser, natkę i skórkę cytrynową. Doprawić solą i pieprzem, oraz skropić sokiem z cytryny.


Podawać z rukolą.

1 komentarz: